Reparatie & Onderhoud

Fijn en prettig wonen staat bij Newomij voorop. Wanneer er iets kapot gaat, beschadigt of vervangen moet worden, zoeken wij altijd samen naar een oplossing. Veel dingen kunt u zelf iets repareren of vervangen, maar in sommige gevallen doet Newomij dit voor u. We zijn altijd bereid om mee te denken over mogelijke  oplossingen. Bekijk hieronder de antwoorden op veelgestelde vragen over reparatie en onderhoud.

Spoed? Bel meteen. Voor spoedgevallen zijn wij 24 uur per dag bereikbaar, ook in het weekend: 088 – 639 66 45.

Reparatie en Onderhoud

Ik heb een vraag over een reparatie

Is er iets stuk of is er een storing? U dient snel en eenvoudig een reparatieverzoek in via Mijn Newomij.
Is het een spoedgeval? We zijn 24 uur per dag telefonisch bereikbaar via 088 639 66 45.
Twijfelt u of u een reparatie zelf moet uitvoeren of dat Newomij dit doet? Raadpleeg dan het Onderhouds ABC.

Ben ik als huurder verantwoordelijk voor onderhoud?

U bent samen met Newomij verantwoordelijk voor het onderhoud van uw woning. Kort samengevat is de verdeling als volgt:
– U bent zelf verantwoordelijk voor kleine, dagelijkse klusjes en reparaties.
– Newomij is verantwoordelijk voor de grote onderhoudswerkzaamheden.
In het Onderhouds ABC staan alle onderhoudswerkzaamheden op een rijtje en is per onderdeel aangegeven wie voor welk onderhoud verantwoordelijk is.

Hoe dien ik een verzoek voor groot onderhoud in?

Dien uw verzoek snel en eenvoudig in via Mijn Newomij.

Mag ik mijn huurwoning verbouwen of renoveren?

U mag kleine aanpassingen doen aan uw woning. Dit zijn aanpassingen die u zonder te veel kosten kunt terugdraaien, zoals gaatjes boren in de muur. Hiervoor hoeft u geen toestemming te vragen.
Voor grote aanpassingen zoals een renovatie van de badkamer of keuken, of een uitbouw, heeft u schriftelijke toestemming nodig. U kunt een verzoek indienen via Mijn Newomij. Vermeld hierin welke werkzaamheden u graag wilt uitvoeren, wie het uitvoert, wanneer u van plan bent om ze uit te voeren en voeg documenten toe zoals offertes, bouwtekeningen en foto’s van de huidige situatie. Op deze manier kunnen we de aanvraag sneller beoordelen.
Twijfelt u of u de aanpassing zonder toestemming mag uitvoeren? Raadpleeg dan het Onderhouds ABC.