
Welkom bij Newomij
Van harte gefeliciteerd met uw nieuwe woning. Tot nu toe heeft u steeds contact gehad met de makelaar over uw nieuwe woning. Vanaf nu verloopt al het contact over de verhuur via Newomij. Wij zijn de verhuurder van uw woning.
De huur van uw nieuwe woning in 4 stappen
Samen met Newomij doorloopt u 4 stappen. Leest u deze goed door? Zo bent u goed voorbereid op de start van uw nieuwe woning.

Stap 1: De huurovereenkomst
U ontvangt van ons een e-mail met daarin een link naar de huurovereenkomst. U ondertekent de huurovereenkomst digitaal via DocuSign. Zodra u de huurovereenkomst heeft ondertekend zal Newomij de huurovereenkomst ook ondertekenen. Totdat u toegang heeft tot Mijn Newomij bereikt u ons via verhuur@newomij.nl.

Stap 2: Mijn Newomij
Na ontvangst van de getekende huurovereenkomst ontvangt u van ons een activatie e-mail voor Mijn Newomij. Met de link in deze e-mail kunt u uw account activeren en vervolgens de gratis app downloaden via Google Play of de App Store. Via Mijn Newomij kunt u snel en gemakkelijk:
- Persoonlijke documenten inzien, waaronder de getekende huurovereenkomst
- Een reparatie- en/ of informatieverzoek indienen
- Contactgegevens wijzigen

Stap 3: Sleuteloverdracht en betalingen
Na ontvangst van de ondertekende huurovereenkomst ontvangt u van ons een uitnodiging en nadere informatie voor de sleuteloverdracht. Wij verwachten van u dat u zelf aanwezig bent bij de sleuteloverdracht.
De eerste huurbetaling en de waarborgsom moeten door u zelf vóór de sleuteloverdracht aan ons zijn betaald. U heeft hiervoor een factuur ontvangen bij de huurovereenkomst. Als deze betalingen niet zijn ontvangen, kan de sleuteloverdracht helaas niet plaatsvinden. De automatische incasso zal ingaan vanaf de tweede maand.
Om uw sleuteloverdracht goed voor te bereiden verwijzen wij u graag naar onze brochure Welkom bij Newomij.

Stap 4: Verhuizen en wonen
Tijdens de sleuteloverdracht wordt samen met de inspecteur een inspectieronde door de woning gelopen. Vervolgens ontvangt u het inspectierapport per e-mail. Daarna kunt u beginnen met verhuizen naar uw nieuwe woning. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar onze brochure Huren bij Newomij.
Technische gebreken of storingen
Eventuele gebreken worden opgenomen in het inspectierapport en worden zo snel mogelijk verholpen. Mocht u op een later moment (technische) problemen of vragen hebben, dan kunt u deze melden via Mijn Newomij onder ‘onderhoudsverzoek’ en vervolgens ‘Reparatie/storing’.
De ingeschakelde partij zal contact met u opnemen om een afspraak te maken voor de werkzaamheden. Afhankelijk van de aard van de melding kan dit enkele werkdagen duren. Voor spoedeisende zaken kunt u direct contact opnemen met onze afdeling Technisch Beheer via telefoonnummer 088-639 66 45.
Onderhoud
Het onderhoud van de woning is verdeeld tussen Newomij en u als huurder. U doet de kleine, dagelijkse klusjes en reparaties. Newomij zorgt voor het grote onderhoud. In het Onderhouds ABC staat precies wie waarvoor verantwoordelijk is.
Zelf klussen
U mag kleine aanpassingen in uw woning doen, zoals gaatjes boren in de muur, zonder toestemming. Voor grotere veranderingen, zoals een badkamer- of keukenrenovatie of een uitbreiding, is schriftelijke goedkeuring nodig. Dien uw verzoek in via Mijn Newomij met details over de werkzaamheden, uitvoerders, periode en relevante documenten zoals offertes en bouwtekeningen. Zo kunnen wij uw aanvraag snel beoordelen.
Heeft u nog vragen?
De antwoorden op de meest gestelde vragen kunt u vinden onder de veel gestelde vragen op onze website. Kijk ook op Informatie over uw nieuwe woning voor informatie over de installaties van uw woning. Op Mijn Woning vindt u handleidingen en gebruikersvideo’s van de installaties. U kunt deze pagina ook bereiken via de QR-code op de sleutelhanger en op de sticker in de meterkast.