Informatie voor nieuwe huurders van commerciële ruimten

U gaat een kantoor- of winkelruimte huren bij Newomij. Wij vinden het belangrijk dat u zich zo snel mogelijk helemaal thuis voelt op uw nieuwe werkplek. Daarom vindt u hier alvast praktische informatie over de huur. Neemt u alles eens op uw gemak door. Dan bent u goed voorbereid om uw nieuwe bedrijfsruimte te gaan huren.

Onze 4 beloften aan u

Plezierig werken in uw nieuwe bedrijfsruimte. Wij maken het graag voor u mogelijk en daarom doen we alles aan een soepele samenwerking tussen u als huurder en Newomij als verhuurder. Wij doen u daarom 4 beloften:

# Belofte 1
Wij investeren in goed onderhoud van het pand en lossen een storing of defect zo snel mogelijk op.

# Belofte 2
Wij geven u twee vaste contactpersonen:

  • Een technisch manager – voor afstemming over onderhoud en storingen.
  • Een assetmanager – voor vragen over uw huur en de overeenkomst.

# Belofte 3
Wij informeren u proactief in het periodiek huurdersoverleg. U komt daar ook in contact met medehuurders.

# Belofte 4
Wij geven u jaarlijks een transparante specificatie van de servicekostenbegroting en -afrekening.

Vve-beheer: advies en beheer van Newomij

Mijn Newomij Zakelijk

De huurderszaken van uw kantoor, winkelpand of bedrijfsruimte regelt u snel en eenvoudig via Mijn Newomij Zakelijk, uw persoonlijke online omgeving.

Wat kunt u zelf regelen in Mijn Newomij Zakelijk?

  • Indienen van onderhoudsverzoeken en volgen van de status
  • Raadplegen van uw huurcontract en nalezen van huurvoorwaarden
  • Inzien van overige huurinformatie, zoals overzichten van de service- en energiekosten
  • Bekijken en lezen van onder meer e-mails van Newomij

Heeft u nog geen account? Activeer uw account via de activatie e-mail die u van ons ontvangen heeft op het e-mailadres wat bij ons bekend is. Geen code ontvangen of hulp nodig bij het activeren? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.

U kunt ook de ‘Commercial Café-app’ downloaden. Deze app downloadt u gratis in de Apple App Store of Google Play Store.

Belangrijke informatie voor huurders

Een storing melden

Een storing of defect meldt u eenvoudig via storingen@newomij.nl, 088 639 66 45 of via Mijn Newomij Zakelijk, uw persoonlijke online omgeving. Heeft u een probleem dat buiten de servicekosten valt (bijvoorbeeld een defecte vaatwasser in uw kantoor)? Ook dat kunnen wij voor u oplossen!

Uw verantwoordelijkheden als huurder

U bent zelf verantwoordelijk voor het dagelijks onderhoud en gebruik van de gehuurde ruimte. Newomij zorgt voor het onderhoud van de gemeenschappelijke installaties en algemene ruimten. Een overzicht van de verdeling van onderhoud vindt u in uw huurovereenkomst en de algemene bepalingen van de ROZ (Raad voor Onroerende Zaken).

Geef de juiste contactpersonen door

Geef de juiste contactpersonen per afdeling van uw organisatie aan ons door. Hierdoor blijven de lijnen kort en weten we elkaar snel te vinden wanneer dat nodig is.

Veelgestelde vragen en antwoorden

Wat valt er onder de servicekosten?

Naast de kale huur betaalt u ook servicekosten. Dit zijn kosten voor onder meer:

  • Nutsvoorzieningen (gas, water, elektriciteit)
  • Liftonderhoud
  • Schoonmaak en onderhoud van algemene ruimten

Aan het begin van ieder jaar ontvangt u een begroting van de servicekosten. Na afloop van het jaar volgt een eindafrekening.

Is er een toelichting op de huurovereenkomst beschikbaar?

Uw huurovereenkomst is opgesteld volgens de ROZ-modelovereenkomst. Hierbij horen de algemene bepalingen kantoorruimte.

  • Wilt u weten hoe u de overeenkomst het beste leest? Bekijk de toelichting van de ROZ (Raad voor Onroerende Zaken): handleiding.
  • De algemene bepalingen die gelden voor uw huurovereenkomst kunt u hier downloaden: algemene bepalingen van de ROZ .
Welk onderhoud valt onder verantwoordelijkheid van Newomij?

Afhankelijk van het type pand waar u een ruimte huurt, kunnen er verschillende afspraken van toepassing zijn:

  • Bij een pand met meerdere huurders: Newomij beheert de algemene ruimten (zoals entree, gangen, liften).
  • Bij een pand met één huurder: u bent verantwoordelijk voor de volledige ruimte, tenzij anders afgesproken.
Wat regelt Newomij voor de technische installaties?

Storingen aan installaties in de algemene ruimten lossen wij op en wij zijn ook verantwoordelijk voor het technisch onderhoud hiervan. Defecten in uw eigen ruimte zijn in principe uw verantwoordelijkheid, tenzij anders afgesproken.

Contact

Staat het antwoord op uw vraag er hierboven niet bij? Neem gerust contact met ons op via 088 639 66 45 of mail naar bog@newomij.nl.