Informatie voor nieuwe huurders van commerciële ruimten
U gaat een kantoor- of winkelruimte huren bij Newomij. Wij vinden het belangrijk dat u zich zo snel mogelijk helemaal thuis voelt op uw nieuwe werkplek. Daarom vindt u hier alvast praktische informatie over de huur. Neemt u alles eens op uw gemak door. Dan bent u goed voorbereid om uw nieuwe bedrijfsruimte te gaan huren.
Onze 4 beloften aan u
Plezierig werken in uw nieuwe bedrijfsruimte. Wij maken het graag voor u mogelijk en daarom doen we alles aan een soepele samenwerking tussen u als huurder en Newomij als verhuurder. Wij doen u daarom 4 beloften:
# Belofte 1
Wij investeren in goed onderhoud van het pand en lossen een storing of defect zo snel mogelijk op.
# Belofte 2
Wij geven u twee vaste contactpersonen:
- Een technisch manager – voor afstemming over onderhoud en storingen.
- Een assetmanager – voor vragen over uw huur en de overeenkomst.
# Belofte 3
Wij informeren u proactief in het periodiek huurdersoverleg. U komt daar ook in contact met medehuurders.
# Belofte 4
Wij geven u jaarlijks een transparante specificatie van de servicekostenbegroting en -afrekening.
Mijn Newomij Zakelijk
De huurderszaken van uw kantoor, winkelpand of bedrijfsruimte regelt u snel en eenvoudig via Mijn Newomij Zakelijk, uw persoonlijke online omgeving.
Wat kunt u zelf regelen in Mijn Newomij Zakelijk?
- Indienen van onderhoudsverzoeken en volgen van de status
- Raadplegen van uw huurcontract en nalezen van huurvoorwaarden
- Inzien van overige huurinformatie, zoals overzichten van de service- en energiekosten
- Bekijken en lezen van onder meer e-mails van Newomij
Heeft u nog geen account? Activeer uw account via de activatie e-mail die u van ons ontvangen heeft op het e-mailadres wat bij ons bekend is. Geen code ontvangen of hulp nodig bij het activeren? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.
U kunt ook de ‘Commercial Café-app’ downloaden. Deze app downloadt u gratis in de Apple App Store of Google Play Store.
Belangrijke informatie voor huurders
Een storing melden
Uw verantwoordelijkheden als huurder
Geef de juiste contactpersonen door
Veelgestelde vragen en antwoorden
Wat valt er onder de servicekosten?
Naast de kale huur betaalt u ook servicekosten. Dit zijn kosten voor onder meer:
- Nutsvoorzieningen (gas, water, elektriciteit)
- Liftonderhoud
- Schoonmaak en onderhoud van algemene ruimten
Aan het begin van ieder jaar ontvangt u een begroting van de servicekosten. Na afloop van het jaar volgt een eindafrekening.
Is er een toelichting op de huurovereenkomst beschikbaar?
Uw huurovereenkomst is opgesteld volgens de ROZ-modelovereenkomst. Hierbij horen de algemene bepalingen kantoorruimte.
- Wilt u weten hoe u de overeenkomst het beste leest? Bekijk de toelichting van de ROZ (Raad voor Onroerende Zaken): handleiding.
- De algemene bepalingen die gelden voor uw huurovereenkomst kunt u hier downloaden: algemene bepalingen van de ROZ .
Welk onderhoud valt onder verantwoordelijkheid van Newomij?
Afhankelijk van het type pand waar u een ruimte huurt, kunnen er verschillende afspraken van toepassing zijn:
- Bij een pand met meerdere huurders: Newomij beheert de algemene ruimten (zoals entree, gangen, liften).
- Bij een pand met één huurder: u bent verantwoordelijk voor de volledige ruimte, tenzij anders afgesproken.
Wat regelt Newomij voor de technische installaties?
Storingen aan installaties in de algemene ruimten lossen wij op en wij zijn ook verantwoordelijk voor het technisch onderhoud hiervan. Defecten in uw eigen ruimte zijn in principe uw verantwoordelijkheid, tenzij anders afgesproken.