Moet ik een waarborgsom storten of bankgarantie stellen?
-
Moet ik een waarborgsom storten of bankgarantie stellen?
Bij het aangaan van de huurovereenkomst vragen wij u een waarborgsom te storten. Het bedrag is gelijk aan één maand kale huur. Over de waarborgsom vergoeden wij geen rente. In bepaalde situaties vragen wij een hogere waarborgsom dan gebruikelijk. Bijvoorbeeld als u zelfstandig ondernemer bent of onvoldoende inkomen heeft.
-
Kan ik bezwaar maken tegen de huurverhoging?
Bent u het niet eens met de huurverhoging? Meer informatie over het indienen van een bezwaar vindt u op de website van de Huurcommissie.
-
Wanneer wordt mijn huur verhoogd?
Ieder jaar passen wij op 1 juli de huurprijzen aan. Hierbij houden wij ons aan de regels van de overheid. De huurprijsstijging hangt af van uw huurovereenkomst. U ontvangt hierover tijdig bericht.
-
Wanneer stapt de deurwaarder naar de rechter?
De deurwaarder stuurt uw dossier naar de rechter, als: – U ook de deurwaarder niet betaalt. – U een huurachterstand heeft van drie maanden of meer. In beide gevallen vraagt de deurwaarder de rechter om ontbinding van de huurovereenkomst en betaling van de huurachterstand. Ook de bijkomende kosten van de procedure komen voor uw rekening. […]
-
Waarom heb ik een brief van het incassobureau ontvangen?
Na twee maanden huurachterstand dragen wij het incasseren van de huur over aan een deurwaarder. Dit geldt ook als u: – Niet reageert op betalingsherinneringen. – Geen betalingsregeling wil treffen. – Zich niet houdt aan gemaakte afspraken. U krijgt nogmaals de mogelijkheid om uw huurachterstand te betalen. De incassokosten zijn voor uw rekening. De communicatie […]
-
Ik ben vergeten mijn huur over te maken
U ontvangt een betalingsherinnering per post of per e-mail met daarin het verschuldigde bedrag en de termijn waarbinnen u het bedrag moet voldoen.
-
Hoe gaat Newomij om met huurachterstanden?
Neem zo snel mogelijk contact met ons op via Mijn Newomij. We bekijken dan samen de mogelijkheden. In verband met de wet Gemeentelijke Schulphulpverlening zijn wij verplicht om achterstanden langer dan 30 dagen te melden bij uw gemeente. De gemeente neemt contact met u op om passende hulp te bieden bij eventuele geldzorgen. Meer informatie […]
-
Wat zijn servicekosten?
Servicekosten zijn kosten die bovenop de kale huur van een woning komen. U betaalt elke maand een voorschot hierop. Jaarlijks wordt dit bedrag opnieuw bepaald. U ontvangt een jaarafrekening van het kalenderjaar ervoor. Hierin staat de berekening van de kosten die we hebben gemaakt. Onder servicekosten vallen onder andere: – Het schoonhouden van gemeenschappelijke ruimten, […]
-
Hoe laat ik mijn huur automatisch incasseren?
Print het machtigingsformulier, vul de ontbrekende gegevens in en plaats uw handtekening. Het formulier kan per e-mail naar huurincasso@newomij.nl of per post naar: Newomij Vastgoed Antwoordnummer 411 1400 VC Naarden U ontvangt van ons een bevestiging wanneer uw aanvraag is verwerkt. Hierin staat vermeld wanneer de automatische incasso start. Een afgegeven machtiging kunt u altijd weer […]
-
Kan ik mijn waarborgsom wijzigen?
Het is tijdens de looptijd van uw huurovereenkomst niet mogelijk om de waarborgsom te wijzigen. Tenzij anders vermeld in de huurovereenkomst.