Business Controller (32/40 uur per week)
Zoek je een uitdagende functie in vastgoed waar jouw ambitie en professionaliteit centraal staan? Newomij biedt een unieke kans voor een gedreven Business Controller om een cruciale rol te spelen binnen onze dynamische organisatie. In deze rol ben je het financiële geweten van onze organisatie en lever je een essentiële bijdrage aan ons toekomstig succes. Wij bieden een veelzijdige positie waar jouw analyses en optimalisatievoorstellen een directe impact hebben op de bedrijfsvoering.
Het team en de functie
De business controller ondersteunt en adviseert de Raad van Bestuur en de business bij het analyseren van de winstgevendheid, budgetbewaking en het opstellen van KPI’s. Je bent daarnaast dé sparringpartner van de business en ondersteunt hen bij financiële vraagstukken.
Je zorgt ervoor dat de organisatie optimaal ‘in control’ is op corporate niveau zodat de doelen van de business units Vastgoed, VvE en Financieringen kunnen worden bereikt. Je werkt nauw samen met de manager Concernadministratie en je rapporteert aan de manager Business Control. Iedere dag werk je samen aan de kwaliteit en professionaliteit van onze dienstverlening. De communicatielijnen binnen de afdeling zijn kort en de sfeer is open en informeel.
In de functie van Business Controller houd je je hoofdzakelijk bezig met:
- Het opstellen van de periodieke rapportages, cashflow prognoses en begrotingen.
- Het opstellen en analyseren van managementinformatie voor de business units.
- De jaarlijkse waardering van de vastgoedportefeuille.
- Het onderhouden van de gebruikte dashboards in Power BI en Tableau.
- Het vertalen van externe marktdata naar onze eigen vastgoed- en financieringsportefeuille.
- Het beoordelen van investeringsproposities.
Kennis en vaardigheden
Je bent een stevige financiële professional met een brede en diepgaande kennis van business control.
Je bent enthousiast, ambitieus, hands-on, resultaatgericht, klantgericht en gedreven en uiteraard zeer gestructureerd en gedisciplineerd in je werk. Je hebt een commercieel gevoel om met de business mee te denken en te bewegen.
Je bent ‘eager’ om kwaliteit te leveren en beschikt over goede communicatieve vaardigheden, hebt overtuigingskracht en kunt een onafhankelijk advies uitbrengen.
Overige skills:
- Analytisch en cijfermatig sterk, in staat reken- en datamodellen te maken en te interpreteren en handig met ICT reporting tools (Power BI).
- Minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring.
- Teamspeler met uitstekende sociale en verbindende vaardigheden met een oplossings- en mensgerichte insteek.
- Uitstekende beheersing van zowel Nederlands als Engels (verbaal en schriftelijk).
- Een afgeronde Bachelor- of Masteropleiding in de richting van Finance & Control.
- Ervaring met de ‘Discounted Cash Flow methode’.
Aanbod
- Newomij biedt uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Het kantoor is voorzien van alle gemakken; koffie-corners, lunch en eigen fitnessruimte.
- Newomij stimuleert mogelijkheden voor opleiding en professionele ontwikkeling.
- 29 vakantiedagen.
Over Newomij
Bij Newomij – een oer-Hollands en toekomstgericht familiebedrijf uit Naarden – zetten we ons sinds 1958 in voor kwalitatief en duurzaam Nederlands vastgoed. Om in te wonen, werken en winkelen. Onze 85 medewerkers werken vanuit drie business units: Vastgoed, Financieringen en VvE Beheer. Newomij staat onafhankelijk en sterk in de vastgoedmarkt en streeft naar langdurige samenwerkingsrelaties met haar partners. Drie kernwaarden bepalen ons DNA: Wij ondernemen, Wij zijn betroken, Wij houden focus.
Vanaf de oprichting heeft Newomij een omvangrijke vastgoedportefeuille weten op te bouwen. Stap voor stap, met aandacht voor kwaliteit en oog voor de langere termijn. Een aanpak die heeft geleid tot een portefeuille die bestaat uit woningen, winkels, kantoren en bedrijfsruimtes in zowel Nederland als Duitsland. Het is een portefeuille om trots op te zijn.
Cultuur
Onze collega’s zijn betrokken, hebben respect voor elkaar en geven elkaar de ruimte. We leren van ieders inzichten, versterken elkaar en er is ruimte om je persoonlijk en professioneel te ontwikkelen. Samen maken onze medewerkers Newomij sterker. Als ‘lid van de familie’ telt iedere collega mee en levert een bijdrage aan onze authentieke reputatie als onafhankelijke vastgoedonderneming. Integer, respectvol en betrouwbaar. En altijd: ondernemend en met de blik vooruit.